Reklama w telewizji

Reklama w telewizji to jedna z najpopularniejszych metod promocji produktów i usług. W przerwach między serialami czy programami telewizyjnymi widz może zobaczyć nawet kilkanaście minut reklam różnych firm trwających zazwyczaj pół minuty. Jest to przeciętna długość jednego spotu, gdyż im dłuższy spot, tym więcej pieniędzy trzeba będzie za niego zapłacić. Stawki reklam są różne w zależności także od pory dnia. Ile kosztuje reklama w telewizji?

Reklama w telewizji jest o wiele droższa niż ta w internecie. Dlatego tworząc ją trzeba pamiętać by była odpowiednia i wystarczająco atrakcyjna oraz przemawiała do emocji odbiorców. Tylko w ten sposób można oczekiwać, że zainwestowane kwoty pieniężne przyniosą rezultaty i nie pójdą na marne. W telewizji możemy spotkać się rożnymi rodzajami reklamy. Może to być reklama produktu, który porównuje się z innymi reklamami, rekomendowanie dobra przez ekspertów z danej dziedziny, czy przez zaufaną przyjaciółkę. Istnieją też reklamy humorystyczne, które zdecydowanie charakteryzują się dużym zainteresowaniem odbiorców, dlatego, że wywołują emocje. Jeśli żart jest dobrze przemyślany, śmieszny i nikogo nie uraża, to może w takim wypadku rzeczywiście dać dużo dobrego. Są też reklamy, które pokazują sceny z życia codziennego ludzi, ma to na celu swoistą identyfikację konsumenta przed telewizorem z postaciami ze spotu reklamowego, które naturalnie reklamują produkt i cieszą się z jego posiadania. Zazwyczaj widzimy szczęśliwą rodzinę podczas porannego śniadania, którzy wtedy spożywają dany, reklamowany produkt. W telewizji spotkać możemy również reklamy w postaci animacji, których grono odbiorców to głównie najmłodsi. Jednak przekazy reklamowe, które wywołują emocje, pozytywne reakcje na reklamę są tym najlepszym rodzajem reklam, gdyż pozostawiają w kliencie jakieś pozytywne wspomnienie. To wspomnienie może zostać wywołane z pamięci w momencie procesu zakupowego w supermarkecie czy w punkcie obsługowym. Wtedy istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient utożsami reklamę, która mu się podoba z wysoką jakością produktu i będzie chciał go posiadać. Mając do wyboru kilka innych konkurencyjnych firm wybierze tą naszą. Tak właśnie działa reklama. Buduje wizerunek firmy w świadomości odbiorców i zachęca do zakupu. Dlatego to jaka będzie reklama wpłynie na to, czy klienci będą chętnie kupować nasz produkt czy nie. Czy będą uznawać posiadanie produktu przedsiębiorstwa za wysoką korzyść. A o tym właśnie powinna mówić reklama. Zwykle trzeba zmieścić się w pół minuty i zawrzeć tam wszystkie niezbędne informacje i zalety posiadania produktu. Koszt reklam jest różnorodny. Najdroższe są reklamy takie, które będą emitowane w przerwach przed lub po programach lub serialach z największą oglądalnością. Kwoty chodzą w tych porach w dziesiątkach tysiącach złotych. Nic dziwnego, skoro niektóre seriale czy programy gromadzą przed telewizorami nawet kilka milionów osób. Sprzedaż przy użyciu cenników to możliwy sposób wyboru określonej pory emisji reklamy przedsiębiorstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *