Umiejętność tworzenia wydarzeń na Facebooku przyda się nie tylko osobom prywatnym chcącym zorganizować imprezę urodzinową dla dziecka czy dorosłej osoby, ale także firmom, które organizują event lub obchodzą ważną rocznicę istnienia swojej instytucji. Bez względu na cel tworzenia wydarzenia, ta umiejętność przyda się, aby kompleksowo zaprosić gości i pokazać, że organizator orientuje się w najnowszych trendach. Do dzieła!
Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku?
W momencie chęci utworzenia wydarzenia jako prywatna osoba, po prostu logujemy się na swoim koncie na Facebooku. Następnie po lewej stronie portalu odnajdujemy kolumnę, w które publikowane są aktualności, zdjęcia czy wydarzenia. Po kliknięciu w wydarzenia oczom użytkownika ukaże się lista wydarzeń, do których dołączenia może być zainteresowany lub już wcześniej zaznaczył, że dane wydarzenie go interesuje i chciałby w nim wziąć udział. Na górze strony znajduje się przycisk „Utwórz wydarzenie”. Należy w niego kliknąć i oczom ukaże się niewielkich rozmiarów okienko, które w następnej kolejności trzeba uzupełnić wymaganymi danymi. W tym miejscu można zapraszać na wydarzenie kolejne osoby, uzupełniać profil zdjęciami, dodawać filmy, a także zdjęcia w tle. Po utworzeniu wydarzenia i opuszczeniu strony z nim, można później wrócić, by edytować szczegóły wydarzenia czy udostępniać posty.
Osoby prowadzące profil firmy na Facebooku, wykonują podobne kroki, jednak na początku powinny zalogować się na firmowym koncie. Po stworzeniu wydarzenia, można je opublikować w Aktualnościach danej firmy, aby wszystkie osoby, które ją polubiły, zobaczyły nowe wydarzenie i mogły w nim wziąć udział. Niestety nie można zapraszać fanów na organizowane na firmowym profilu wydarzenie. Warto wiedzieć, że chcąc utworzyć wydarzenie cykliczne, można to zrobić jedynie z poziomu strony, nie z profilu osobistego. Aby poznać dokładne szczegóły i informacje na temat zasad tworzenia wydarzeń, warto zapoznać się z poradami dostępnymi na stronie Facebooka. Dzięki nim użytkownik w kompleksowy sposób może zapoznać się z wszystkimi potrzebnymi mu w danej chwili szczegółami.
Tworząc wydarzenie, warto również zastanowić się nad tym, czy ma ono zostać prywatne czy publiczne. Jeśli zapraszamy jedynie najbliższych, wybranych znajomych, lepiej będzie utworzyć wydarzenie prywatne, aby żadna niepożądana osoba nie mogła zapoznać się ze szczegółami eventu i wziąć w nim udział. Z kolei, tworząc wydarzenie publiczne, każda osoba będzie mogła znaleźć je w wynikach wyszukiwania na Facebooku, zaznaczyć, że jest nim zainteresowana lub bierze w nim udział. Uwaga, będą to osoby spoza ścisłego grona znajomych, nawet z innego miasta czy kraju! Jeśli jednak użytkownik tworzący wydarzenie, pomyli się, będzie mógł potem zmienić jego status i np. z wydarzenia publicznego zmienić je na prywatne.
Warto również mieć na uwadze wprowadzenie tak istotnych szczegółów, jak nazwa wydarzenia, jego data i czas, a także opis. Opis wydarzenia jest szczególnie ważny w przypadku wydarzeń publicznych – w dużej mierze decyduje o tym, by zachęcić daną osobę do wzięcia w nim udziału.