Jak zrobić reklamę?

O tym, że reklama to rzecz powszechna w naszej rzeczywistości, nie trzeba nikogo jakoś specjalnie przekonywać, bo przecież wszyscy zdajemy sobie z tego sprawę. Nic zresztą w tym dziwnego, ponieważ reklamę mamy wszędzie: w radiu, w telewizji, w prasie, w internecie oraz na ulicach – w postaci neonów, billboardów, tablic czy potykaczy. Można właściwie odnieść wrażenie, że wszyscy wokół coś reklamują. Na rynku funkcjonuje całe mnóstwo firm, które w tym obszarze pracują na co dzień i w związku z tym wiedzą, jak zrobić reklamę. Warto w tym miejscu wyraźnie zaznaczyć, że tylko dobrze zrealizowany komunikat reklamowy ma sens, w przeciwnym wypadku skończy się jedynie na niepotrzebnym wydaniu naszych ciężko wydanych pieniądzach. A nie trzeba nikomu jakoś specjalnie tłumaczyć, że nie warto niepotrzebnie wydawać nawet najmniejszych sum. No bo i po co?
Nie musimy sami wiedzieć, jak zrobić reklamę, nawet jeśli nosimy się z zamiarem pójścia w tym kierunku, bo przecież z tym zadaniem z powodzeniem możemy zwrócić się do profesjonalistów. A takowych nie brakuje na rynku. Wystarczy tylko baczniej rozejrzeć się nawet w swoim najbliższym otoczeniu, a niewykluczone, że kogoś takiego znajdziemy. Często jest tak, że mamy coś dosłownie w zasięgu ręki, ale nie zdajemy sobie z tego sprawy. To normalne, bo jeśli jakaś rzecz nie jest nam potrzebna, to jej nie zauważamy.
Skoro jednak już jesteśmy przy tym temacie, to przybliżmy nieco tę kwestę przeciętnemu Kowalskiemu. W końcu zawsze warto wiedzieć więcej niż mniej. To oczywiste. Nigdy nie wiadomo co i kiedy może nam się przydać. Wszak życie jest tak nieprzewidywalne i zaskakujące, że trudno nawet byłoby pewne rzeczy sobie planować..
Wróćmy jednak do zasadniczego tematu niniejszego artykułu, bo odbiegamy od meritum, a mieliśmy wyjaśnić, jak zrobić reklamę. Zatem do rzeczy. Otóż, każdy komunikat reklamowy tworzony jest wg tego samego schematu: AIDA. To skrót od czterech angielskich słów: attention, interest, desire oraz action. I co z tego właściwie wynika? Po pierwsze, komunikat reklamowy ma zwrócić uwagę odbiorców na dany produkt czy usługę. Po drugie, reklama ma zainteresować potencjalnego klienta rzeczonym produktem. Po trzecie, ma wzbudzić w kupującym pragnienie posiadania danej rzeczy. I po czwarte, ma sprawić, że klient po prostu kupi reklamowany produkt. Wszystko wydaje się bardzo proste, ale wcale nie jest tak w istocie. Nie ma najmniejszych wątpliwości, że aby reklama była skuteczna, musi być wykonana profesjonalnie. To fachowcy wiedzą, co będzie najlepsze dla danego klienta. Czasami wystarczy jakiś pojedynczy komunikat promocyjny, a czasami trzeba postawić na zdecydowanie szerszą kampanię. Trudno byłoby od tak powiedzieć, jaki rodzaj reklamy zastosować, bo to zależy już od tego, co ma być promowane i do jakiej grupy odbiorców trzeba dotrzeć. To tak najprościej mówiąc. Każdy klient agencji reklamowej ma przecież swoje wymagania i swoje priorytety, które reklamotwórcy muszą wziąć pod uwagę, żeby stworzyć odpowiednie produkty promocyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *