Reklama internetowa

W sieci znaleźć możemy dużo różnych metod reklamowych dla przedsiębiorstw. Wszystko zależy od budżetu jakim dysponuje firma oraz co dokładnie chce osiągnąć. Jednym z takich sposobów może być reklama w Google AdWords. Jest to system, który liczy sobie już kilkanaście dobrych lat i może pochwalić się wysoką skutecznością działań. Wiele firm decyduje się na korzystanie z tej metody i jest zadowolona z efektów jakie przynosi im kampania. System ten daje możliwość wyświetlenia linków, które mają tu nazwę linków sponsorowanych ponad organicznymi rezultatami wyszukiwań w Google, a także na witrynach firm, które podpisały z Google umowę partnerską. Reklama Adwords co to jest?

W tym roku Google Adwords zmienił nazwę na Google Ads i poszerzył swoje możliwości, dając tym samym szansę firmom korzystającym z jego usług na większe pole manewru a co za tym idzie lepsze wyniki. Tworzenie linków sponsorowanych jest możliwe na dwa główne sposoby. Jednym z nich i najbardziej popularnym wśród przedsiębiorstw są słowa i frazy kluczowe, po wpisaniu których w wynikach będzie się pojawiać dana reklama tekstowa. Drugą z metod są strony internetowe, gdzie zostaną umieszczone reklamy, więc odwiedzający witrynę będą mieli szansę je zobaczyć. Budżet takiej reklamy lub całej kampanii ustalany jest z góry przez użytkownika prowadzącego kampanię. Koszt z kolei tworzony jest na podstawie wyniku jakości reklamy oraz najwyższej możliwej stawki za jednorazowe kliknięcie w link, którą ustala reklamodawca. Zdecydowaną zaletą takiego sposobu promocji jest to, że to reklamodawca decyduje o tym kiedy i jaki typ reklamy ma się wyświetlać oraz za ile pieniędzy chce, by jego reklama była wyświetlana. Przedsiębiorstwo może wybrać typ reklam jakie chce by były wyświetlane. Każda z form jet inna i przynosi różne efekty, dlatego istotne jest by firma wcześniej zapoznała się z każdy z nich i wybrała dla siebie tą formę, która będzie dawała jej największe i najlepsze efekty, oraz która będzie dopasowana do grona odbiorców. Są to reklamy tekstowe, czyli najbardziej popularne i najczęściej wykorzystywane. Wymyślamy następnie treść reklamy, najlepiej zawierające słowo kluczowe lub frazę kluczową. Ważne, by tekst był atrakcyjny i przyciągający oraz zachęcał do kliknięcia. Musi też w pewnym sensie zaintrygować, by użytkownik widząc taką reklamę chciał dowiedzieć się więcej. Innym typem reklamy w Google Ads jest reklama graficzna oraz reklama video. Chcąc odpowiedzieć na pytanie, która z tych form jest najskuteczniejsza nie można znaleźć jednomyślnej odpowiedzi. Ponieważ dla różnych firm, różne działania i różne typy promocji będą odpowiednie. Coś co dla jednej okazało się sukcesem i strzałem w dziesiątkę, dla drugiej firmy może być kompletnie bezużytecznym działaniem. By reklamy były skuteczne potrzebne jest dobre wcześniejsze przygotowanie i rozeznanie na rynku. Trzeba znać potrzeby klientów, to co ich interesuje i co może sprawić, że zwrócą uwagę na reklamę i dany produkt. Dobrze jest również, by dana kampania była prowadzona przez specjalistów w tej dziedzinie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here