Marketing w rozumieniu przeciętnego zjadacza chleba to szereg różnorodnych działań, które mają na celu przedstawienie danego produktu lub usługi w najlepszym świetle. Działania marketingowe nie są podejmowane jedynie w celu zwiększenia sprzedaży. Mogą być również z powodzeniem stosowane w celu poprawy wizerunku danej osoby lub przedsiębiorstwa. Zajmuje się więc szeregiem działań, stawiane są przed nim najróżniejsze zadania.
Co to jest marketing internetowy? To nowoczesne formy promowania e-biznesu. Marketing internetowy jest znany również pod takimi pojęciami jak e-marketing oraz marketing internetowy. Towarzyszy on takim sytuacjom jak na przykład wprowadzenie nowej marki na rynek i promowanie go w jak najszerszej grupie odbiorców. Do tego celu służy oczywiście Internet posiadający nieograniczone możliwości.
W marketingu internetowego należy zaliczyć na przykład pozycjonowanie stron internetowych. To podstawowy element takiej działalności niezbędny do budowania pozytywnej opinii strony w oczach wyszukiwarek internetowych. Taka pozycja jest niezbędna do szybkiego docierania do klientów. Bez wsparcia wyszukiwarki nie będzie to możliwe od strony technicznej.
Marketing internetowy jest ściśle związany ze sprzedażą wszelkiego rodzaju dóbr oraz usług. Jednocześnie do jego zadań zalicza się promowanie oferty produktu lub marki. Niezbędna jest do tego przemyślana strategia dotycząca komunikacji marketingowej.
Obecnie w marketingu internetowym istotną rolę odgrywa na pewno największy portal społecznościowy, czyli Facebook. Na początku służył on jedynie do utrzymania kontaktów. Z czasem jego potencjał został również doceniony przez specjalistów z dziedziny marketingu, którzy zauważyli, że jest to doskonały nośnik informacji, przekazu marketingowego. Plusem takiego rozwiązania są niskie koszty całego przedsięwzięcia. W porównaniu z kosztownymi reklamami w mediach telewizyjnych, Internet nie generuje tak poważnych kosztów. Kampanię można dopasować do swoich możliwości finansowych i w każdym momencie ją przerwać lub zawiesić. Jest ona jedna czasochłonna. Internet to dynamiczne środowisko, dlatego zawsze należy trzymać rękę na pulsie, ponieważ trendy zmieniają się w mgnieniu oka. Trzeba koniecznie śledzić preferencje Internetów, pod które realizowane są strategie marketingowe. Tylko doświadczeni marketingowcy posiadający doświadczenie i szereg badań za sobą mogą dopasować odpowiednie działanie oraz częstotliwość ich wykonywania. Marketingiem internetowym zajmują się przede wszystkim agencje interaktywne. Tutaj znajdują zatrudnienie graficy oraz pozycjonerzy stron internetowych. Ich współpraca jeśli jest dobrze skoordynowana przynosi najlepsze rezultaty. Marka rozwija się dzięki temu w naturalny sposób pozwoli zdobywa uznanie w oczach klientów. Największe firmy wydają tysiące złotych na promowanie się w Internecie. Agencje reklamowe i interaktywne nie mogą narzekać na brak zleceń o różnorodnej tematyce. Dzięki temu ich praca jest ciekawa oraz wymaga wysokiego poziomu kreatywności.