Na czym polega marketing afiliacyjny?

Wielu twierdzi, że marketing powstał razem z człowiekiem, mimo, że jeszcze nie znano wtedy tego określenia. Ogólnie rzecz biorąc marketing polega na badaniu potrzeb ludzkich i oferowaniu im produktów bądź usług, które te potrzeby będą zaspokajać. Nieco trudniejszym zadaniem marketingu z jakim spotykają się firmy oferujące innowacyjne rozwiązania, są działania zmierzające dopiero do wykreowania tej potrzeby wśród ludzi. Jak nietrudno się domyślić marketing w dużej mierze opierać się więc będzie na reklamie.

W świecie internetu możliwości związane z marketingiem znacznie wzrosły. Dziś już niemal każdy może wziąć w tym swój czynny udział, po to by móc dodatkowo na tym zarabiać. Jest to możliwe poprzez marketing afiliacyjny. Firmy w ten sposób dalej mogą reklamować swój towar, ale mają możliwości dotarcia do znacznie większej ilości potencjalnych klientów.

W ramach marketingu afiliacyjnego dochodzi do nawiązania się pewnego rodzaju współpracy pomiędzy firmą, która oferuje produkt lub usługę, a afiliantem. W ramach tej współpracy firma oferuje afiliantowi z góry ustalony procent zysku od każdej wygenerowanej z jego polecenia sprzedaży Afiliantem może zostać niemal każdy kto chciałby zarabiać poprzez oferowanie produktów czy usług innych firm.

Doskonałym przykładem niech będzie w tym wypadku bloger, który prowadzi stronę na temat fotografii. Jest on fotografem z wykształcenia i pasji. Zajmuje się robieniem zdjęć zawodowo i na blogu chętnie dzieli się swoim warsztatem pracy. Przygotowuje na przykład wpisy, które początkującym fotografom mają pomóc w wyborze odpowiedniego aparatu. We wpisie tym porównuje kilka modeli aparatów fotograficznych przedstawiając zarówno ich plusy jak i minusy. Jeśli nawiąże od współpracę na przykład ze sklepem internetowym, który ma w swojej ofercie te modele aparatów fotograficznych, które porównywał, to może umieścić do nich specjalne odnośniki. Taki link partnerski posiada w adresie unikalne ID afiliacyjne. Dzięki temu, jeśli którykolwiek z czytelników tego wpisu zainteresuje się którymś z tych aparatów będzie miał możliwość kliknięcia w dany link. Zostanie wtedy przeniesiony do sklepu internetowego, a w jego przeglądarce zapisze się specjalny plik cookie, który informować będzie sklep, z polecenia którego afilianta przyszedł dany klient. Zazwyczaj ważność takiego pliku cookie jest ściśle określona, ale zazwyczaj okres ten nie jest krótszy niż 30 dni. Jeśli w tym czasie osoba ta zdecyduje się na dokonanie zakupu w danych sklepie internetowym, to autor bloga zostanie wynagrodzony odpowiednim procentem od wartości transakcji. Co ciekawe, niektóre firmy oferują także procent od każdego kolejnego zakupu, jaki dokona ta osoba.

Jeśli chodzi o możliwości zarobkowe to są one naprawdę duże, a wiele zależy od determinacji afilianta. Liczy się nie tylko to, jak dobrze będzie radził sobie z przygotowaniem różnego rodzaju materiałów promocyjnych, ale także to do jak dużej liczby osób jest w stanie dotrzeć. Im bardziej popularny blog tym więcej jego autor może zarobić na marketingu afiliacyjnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *