Czym jest marketing sieciowy?

Marketing sieciowy nazywany jest też marketingiem wielopoziomowym. Należy on do branży sprzedaży bezpośredniej, która to powstała mniej więcej 100 lat temu w drodze ewolucji modelu marketingu sprzedażowego.

Narodziny branży spekuluje się na około 1903 rok. Powstała wtedy pierwsza firma, która wprowadziła sprzedaż bezpośrednią poprzez zatrudnienie przedstawicieli handlowych. Zadaniem ich była sprzedaż towarów, które były oferowane przez daną firmę a ich wynagrodzenie było stricte uzależnione od wielkości zrealizowanej sprzedaży. W ciągu kolejnych lat, sprzedawcy zaczęli uczyć początkujących podstaw swojej branży za co byli wynagradzani w systemie prowizyjnym, to jest procent od sprzedaży nauczonych przez siebie sprzedawców.

1959 rok, był rokiem powstania pierwszej firmy marketingu sieciowego. W której to strategia sprzedaży została zastąpiona strategią budowy sieci. Wtedy także powstał pierwszy plan wynagrodzeń, który obejmował cztery poziomy.

W 2005 roku marketing sprzedażowy przekształcił się w marketing konsumpcyjny.

To tak pokrótce historia marketingu sieciowego. Teraz zajmijmy się tematem przewodnim, czyli marketing sieciowy co to jest?

Ogólną ideą marketingu sieciowego jest wykorzystywanie pieniędzy w głównej mierze na wynagradzanie współpracowników, zamiast na rzeczy typu reklamy itp. W firmach marketingu sieciowego nie ma kogoś takiego jak kierownika, który miałby zarządzać sprzedażą. Każdy dystrybutor ma takie same prawa i możliwości.

Marketing sieciowy to niewidoczny biznes

Mało ludzi wie o istnieniu takiego pojęcia jak marketing sieciowy. Wyjaśnienie tego jest bardzo proste. Na tego temat jest bardzo mało informacji w telewizji, nie ma też reklam, ani też nic nie słychać na jego temat w radiu. Firmy marketingu sieciowego nie mają także swoich salonów sprzedaży w galeriach handlowych. Z tych też powodów na ten marketing mówi się, że to biznes, którego nigdy nie widać. Bardzo często spotyka się ludzi, którzy nie widzą możliwości, jaki daje marketing sieciowy, ponieważ ciężko jest cokolwiek dostrzec gołym okiem.

Nie bagatelną rolę pełnią liderzy sieci. To osoba, która może zbudować dużą grupę dystrybutorów, a to przekłada się na duże obroty pod względem produktów w firmie. Lider taki jest przykładem, który ma pokazać jakie możliwości daje marketing sieciowy wielopoziomowy.
Jeśli liderowi uda się zbudować dużą sieć dystrybutorów, uzyskuje dochód pasywny, polega to na tym, iż raz wykonana praca, skierowana na zbudowanie struktury, każdego miesiąca otrzymuje dochody związane z poziomem obrotu wytworzonego przez jego własną grupę. To główna myśl o dochodzie pasywnym jest motywem, aby myśleć o działalności w marketingu poziomowym.

Jeśli masz zamiar zarabiać przez marketing sieciowy, trzeba skupić się na rozwijaniu dystrybucji. To w trakcie budowaniu sieci leży główny klucz do zdobywania kapitału. Polega to na tym, że daje się możliwość również zarobienia innym ludziom. Zaprasza się inne osoby, aby mogły korzystać z tych samych możliwości co my. Osoby, które z sukcesem rozwijają grupy dystrybutorów, są nazywane liderami sieci.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *